Trojmezí Radegast CykloTrack

12.04.2013 19:27

Cyklotrasa Trojmezí Radegast CykloTrack je vyznačena jako velký okruh, který lze prostřednictvím stávajících tras rozdělit podle potřeby na menší okruhy. V nedalekém sousedství se nachází již vyznačený okruh Beskydy Radegast CykloTrack. Oba okruhy jsou propojeny krátkou spojkou (8,5 km), která je vedena obcemi Smilovice - Guty - Oldřichovice.

Naším nástupním místem na trasu jsou Oldřichovice, na křižovatce cyklistických tras. Jedná se o křížení tras č. 56 a č. 6151, ve směru od Gutů přichází zmiňovaná spojka obou cyklotras Radegast CykloTrack - Trojmezí a Beskydy. Přijedete-li autem, doporučujeme využít parkoviště pod lanovkou na Javorový. Trasa Trojmezí Radegast CykloTrack je vedena z Oldřichovic v souběhu s trasou č. 56 po komunikaci III. třídy do místní části Podgrůň (2 km) a dále až do Karpetné (4 km). V Karpetné sjedeme na místní zpevněnou komunikaci a pokračujeme strání mezi domky asi 1 km.
Trojmezí Radegast CykloTrackDalší úsek vede lesem po štěrkem zhutněné komunikaci směrem na Košařiska (8,7 km). Před obcí se trasa odklání po místní komunikaci a přes osadu Pasečky přijíždí do Košařisk, kde přechází na komunikaci III. třídy do Milíkova a Bocanovic (12,3 km).
V Bocanovicích trasa odbočuje na místní komunikaci do Jablunkova přes chráněný přejezd na most přes říčku Lomnou. Úzkými uličkami s rodinnou zástavbou je trasa jednosměrně dovedena na Mariánské náměstí v Jablunkově (14,8 km). V opačném směru směřuje (rovněž v jednosměrce) trasa od náměstí přímo na most přes Lomnou. Po průjezdu náměstím se trasa místní komunikací za školou připojí v krátkém úseku na silnici III. třídy na Písek.

Za městem v místě sportovního areálu u řeky Olše (16,4 km) naše trasa odbočuje doprava ze souběhu s trasou č. 56 a pokračuje s trasou č. 6080 kolem koupaliště. Za místní částí Nižní Lyski je stoupání v úseku asi 800 m po komunikaci se zhoršeným povrchem a výmoly. Trasa vede v pahorkatém lesnatém terénu s výraznými výškovými rozdíly po zpevněných nebo zhutněných lesních komunikacích až na chatu Studeničné (25,1 km), kde je výškový zlom. Za chatou trasa odbočuje doprava a po kvalitní lesní komunikaci sjíždí na komunikaci III. třídy, kde se napojuje na trasu č. 561 (26,7 km). Odbočením doleva pokračujeme táhlým kopcem na Hrčavu (31,3 km). Přes obec vede trasa po místní komunikaci kolem dřevěného kostelíka a dále po česko-polské hranici lesní cestou na rozcestí na Dílku (33,8 km).
Dále trasa klesá po zpevněných, místy méně kvalitních účelových komunikacích do obce Bukovec (37,0 km) na místní komunikaci a do Písku (38,2 km). U autobusové zastávky odbočujeme doprava a pokračujeme v souběhu s trasou č. 6086. Trasa vede po místní zpevněné komunikaci v táhlém stoupání lesem k rekreačnímu středisku Bahenec (44,9 km). Nad střediskem začíná nezpevněná lesní cesta, která vede v celém průběhu náročnějším terénem přes Stožek až na Filipku (51,4 km).

Trojmezí Radegast CykloTrackZ Filipky trasa pokračuje lesní cestou v táhlém klesání až do Nýdku (56,9 km). V obci na křižovatce tras odbočujeme doleva na trasu č. 6087 a po silnici III. třídy sjíždíme do Bystřice n. O. (61,7 km), kde trasa na chvíli sjíždí na místní komunikaci podél řeky Olše. Na mostě přes řeku odbočuje doprava a v souběhu s trasou č. 6085 vede přes kruhový objezd po místní komunikaci do Vendryně (65,9 km). Zde přechází na silnici III. třídy do Třince (68 km). Za nemocnicí odbočením doleva pokračujeme v souběhu s trasou č. 6151 úzkou místní komunikací v délce asi 500 m.
Další krátký úsek, asi 100 m, je veden po pěší stezce, jízda na kole je zde omezena značkou "Cyklisto, veď kolo". Průjezd Třincem je řešen po místních komunikacích, kolem informačního centra a přes kruhový objezd a křížením se silnicí I. třídy (70,4 km) je veden na místní komunikaci směrem na Oldřichovice. V Oldřichovicích (74,5 km) se okruh uzavírá.

Další příležitosti k vyjížďce nabízí masiv Javorový, na který vede z Oldřichovic sedačková lanovka. Tato lanová dráha umožňuje přepravu kol a spolu s trasou č. 6201 tvoří atraktivní okruh v délce 9 km, který se v Tyře opět vrací na stezku Trojmezí Radegast CykloTrack.

Způsob značení trasy
Cyklotrasa Trojmezí Radegast CykloTrack je značena kovovými směrovými značkami se žlutým podkladem a logem trasy. Trasa vhodně propojuje či navazuje na stávající cyklotrasy, především na mezinárodní cyklotrasu Euroregionem Těšínské Slezsko či Greenways Krakov - Morava - Vídeň. V případě souběhu je na značce uvedeno číslo cyklotrasy. Celková délka značeného okruhu Trojmezí Radegast CykloTrack je 75 km.